Csikorgó fékbetétek
A fékbetétgyártásból sok káros anyagot kitiltottak. Valamikor a fékbetétek egyik alapanyaga az azbeszt volt, amit ma már tíltanak.
Manapság a fékek sokszor nyikorognak, csikorognak. A fék nyikorgása lehetséges a gyenge minőségű, utángyártott féktárcsák, illetve
fékbetétek, esetleg a beszereléskor nem megfelelően zsírtalanított féktárcsák is okozhatják a jelenséget. Elképzelhető még, hogy a visszanyomott fékmunkahenger-dugattyúk, vagy a nem megfelelően megjáratott, megzsírzott csúszkák szorulnak, ebből adódóan nem egyforma a tárcsa két oldalán jelentkező fékerő. Ezeknek javítása vagy csökkentésse lehetséges. A fékbetétek belépő élét 45 fokban le kell törni, reszelővel. Még egy dolog amivel csökkenthetjük a fék nyikorgását, ha a betét hátulját, a betét felfekvő pontjait, a csúszó részeket bekenjük rézpasztával. A rézpaszta nagyon jó kenési tulajdonságokkal rendelkezik. 1100 celsius fok-ig hőálló, kiváló tapadási tényező, rezonancia elnyelő. Amit majdnem elfelejtettem!!! Amikor fékbetétet, féktárcsát cseréltünk, utánna azt be kell járatni. Ha az első fékezésekkor megégetjük a tárcsát vagy a betétet, dobhatjuk az egészet. Tehát amíg össze nem kopik szépen a tárcsa és a betét addig finoman bánjunk a fékkel!